Integritetspolicy

Din integritet är viktig för oss

För oss på Ulinco AB är det viktigt att du som kund eller leverantör känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi arbetar aktivt med att följa gällande personuppgiftslagstiftning kallad ”General Data Protection Regulation”, eller allmänt mer känd som förkortningen GDPR. Vi ser det som naturligt att vara öppna med hur vi samlar in och behandlar din personliga information och hänvisar till vår integritetspolicy för detaljerad information.

Har du några frågor eller funderingar kring vilka personuppgifter vi har registrerade om just dig så är du självklart välkommen att kontakta oss!

I denna integritetspolicy förklarar vi hur Ulinco Group (Ulinco AB och Ulinco Vulctech AB) samlar in, behandlar och lagrar personuppgifter. Policyn är framtagen i syfte att presentera hur vi säkerställer att personuppgifter behandlas i enlighet med den gällande personuppgiftslagstiftningen GDPR (General Data Protection Regulation). Integritetspolicyn gäller för all kontakt som sker med Ulinco Group, så som exempelvis besök på respektive bolags hemsida, kontakt med våra sälj- och inköpsavdelningar, kontoinnehav och beställningar. Vi redogör även för vilka val och vilka rättigheter du har som registrerad kontakt inom Ulinco Group.

1. Vad är en personuppgift?

All information som kan användas för att identifiera en enskild person definieras som en personuppgift. Det omfattar de mest grundläggande uppgifter så som namn och kontaktuppgifter, men också uppgifter som orderhistorik, IP nummer och annan information som på ett eller annat sätt kan härledas till en person.

2. När hanterar vi dina personuppgifter?

Ulinco Group samlar in och hanterar din personuppgift när du skapar ett konto, genomför en beställning, kontaktar oss, eller besöker vår webbplats. Informationen som samlas in behöver vi för att kunna bedriva och utveckla vår verksamhet samt för att erbjuda dig en så professionell och gedigen upplevelse av Ulinco Group som möjligt.

3. Vilka personuppgifter hanterar vi?

Vilka uppgifter som sparas beror på det aktuella ärendets omfattning. Nedan specificeras vilken typ av information som kan komma att behandlas i samband med dialog, beställning och web-aktivitet.

För dig som kontaktar Ulinco Group gällande supportärende, offertförfrågan eller i roll som leverantör samlar vi in nedanstående information:

  • Namn på kontaktperson.
  • Telefonnummer.
  • E-postadress.
  • Titel.

För dig som är kund till Ulinco Group samlar vi in nedanstående information:

  • Betalningsuppgifter. Är du privatperson registreras ditt personnummer i vårt affärssystem.
  • Uppgifter om dina inköp (orderhistorik).

För dig som är e-handelskund, dvs innehavare av ett konto, eller för dig som besöker någon av Ulinco Groups respektive bolags hemsida, samlar vi även in nedanstående information:

  • IP-adress och information om din användning av vår e-handelsportal.

4. Varför hanterar vi dina personuppgifter?

Ulinco Group behandlar personuppgifter till huvudkontakter hos bolagens kunder och leverantörer enligt punkt 3. Syftet till behandlingen är att administrera våra kund- och leverantörsrelationer, leverera varor enligt avtal, tillhandahålla support samt marknadsföra produkter och tjänster. Behandlingen sker på basis av vårt berättigade intresse av att bedriva och effektivisera vår verksamhet.

5. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Har du genomfört en beställning så sparas dina uppgifter i vårt affärssystem tillsvidare, enligt punkt 3. Vi uppdaterar vårt affärssystem samt vårt CRM system löpande, för att säkerställa att vi har så aktuella uppgifter som möjligt. Personuppgifter som samlats in för att vi ska kunna skicka marknadsföring till dig lagras till dess att du invänder mot marknadsföringen. För att få dina uppgifter raderade ur våra system tar du kontakt med det bolag inom Ulinco Group som lagrar dina uppgifter, så ser vi till att dina personliga uppgifter raderas alternativt anonymiseras ur våra system inom 24 timmar. Det finns uppgifter som vi av bokföringsmässiga skäl inte kan radera förrän tidigast 7 år efter det att bokföringshändelsen har inträffat.

6. Vem lämnar vi ut personuppgifter till?

Vi lämnar endast ut interna, dvs anställdas, personuppgifter till tredje part. Utlämningen sker med strikt restriktion och enbart i syfte att fullfölja upprättade avtal mellan Ulinco Group och dess anställda, så som exempelvis löneutbetalningar. Det finns alltid ett avtal mellan Ulinco Group och dess personuppgiftsbiträden som reglerar att de utlämnade personuppgifterna endast får hanteras enligt dokumenterad instruktion.

7. Dina rättigheter

Ulinco Group ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Du har alltid rätt att få bekräftelse på om vi behandlar dina personuppgifter och i så fall få tillgång till dem genom att begära ett registerutdrag. På din begäran eller på eget initiativ kommer vi att rätta, radera eller komplettera uppgifter som upptäcks vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande enligt punkt 5. Du kan när som helst kontakta oss för att få dina uppgifter raderade, ändrade eller anonymiserade. Detsamma gäller om du vill begränsa vår behandling av dina personuppgifter, så att dessa endast får användas för avgränsade ändamål, så som exempelvis genomförande av köp, men inte för marknadsutskick. Du har även rätt att lämna in eventuella klagomål på behandlingen av dina personuppgifter till Datainspektionen.

8. IT-säkerhet

Våra IT-säkerhetssystem är utvecklade med din integritet i fokus och skyddar i mycket hög grad mot intrång. Vi har goda rutiner för IT-säkerhet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert. Du kan alltid känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss.

9. Cookies

Ulinco Group använder sig av så kallade ”cookies” för att underlätta och förbättra din upplevelse när du besöker någon av bolagens hemsida eller e-handelsportal. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator, surfplatta eller mobil och denna använder vi oss av för att samla in uppgifter i samband med ditt besök på någon av våra hemsidor samt e-handelsportal. Syftet med detta är administrativa ändamål så som att övervaka prestanda på respektive webplats, förbättra användarbarhet, layout och navigering.

10. Tillägg och ändringar

Ulinco Group kan komma att göra tillägg eller ändringar i denna personuppgiftspolicy. I händelse av detta kommer vi att publicera den uppdaterade policyn på respektive bolags hemsida.

11. Kontakt

Ulinco AB
Skalmeredsvägen 2
438 93 Landvetter

E-post: info@ulinco.se
Telefon: 031-748 55 40
Web: www.ulinco.se
Org. Nr: 556208-4102

Ulinco Vulctech AB
Skalmeredsvägen 2
438 93 Landvetter

E-post: info@vulctech.se
Telefon: 031-748 55 10
Web: www.vulctech.se
Org. Nr: 556369-4040