
Kvalitet och kundfokus: viktiga kärnvärden i alla våra kund- och leverantörsrelationer eller interna processer
’Rätt direkt’ är ledordet i vår kvalitetspolicy och representerar att vi vill åstadkomma mesta möjliga kundvärde genom hög kvalitet och effektivitet.
Vi ser det som oerhört viktigt att processer och metoder är definierade och kända inom vår organisation samt att de kommuniceras till de intressenter som har behov av att känna till dem. Ulinco är certifierat enligt ISO 9001 sedan 1994.
”Rätt direkt”
Vår övergripande ambition är att göra rätt direkt. Nedanstående områden är ytterst viktiga för att hålla en hög kvalitet och kraftigt kundfokus och skall prägla hela vår verksamhet.
- Att alltid leverera produkter i överensstämmelse med kundens order och specifikationer samt tillämpliga krav
- Att genom ständiga förbättringar i kvalitetsarbetet förhindra brister i levererade produkter och eftersträva nollfelsprincipen till kund
- Att med utbildning ge de anställda tillräckliga kunskaper om system och rutiner för kvalitetssäkring
- Att hålla oss väl informerade om såväl administrativ som teknisk utveckling i allmänhet och inom våra specialområden i synnerhet
- Att alltid ge kunden ett korrekt och vänligt bemötande och få dem att känna sig som VIP´s i alla kontakter med oss.
- Att fortlöpande informera och utbilda våra leverantörer om våra och våra kunders krav.